niedziela, 24 lipca 2011

3. Postcrossing

Postcrossing jest portalem społecznościowym, który umożliwia jego zarejestrowanym członkom wysyłać i dostawać pocztówki z całego świata. Strona internetowa jest w języku angielskim, stosuje się regułę, że pocztówki także pisze się po angielsku, chyba, że odbiorca zadeklarował znajomość jakiegoś innego języka, który zna także nadawca.



Jak to zrobić?
1. Rejestrujesz się na portalu i uzupełniasz swój profil.
2. Losujesz adresy. "Za jednym zamachem" możesz 5, ale nie musisz. Ja na początek wylosowałam 3
3. Piszesz kartkę do wybranej osoby i wysyłasz ją na poczcie.
4. Gdy kartka, którą wysłałeś/aś dotrze do nadawcy i ten doda nr. identyfikacyjny, który Ty wpisałeś/aś na pocztówce (zostanie on dla Ciebie wylosowany), system automatycznie losuje osobę, która ma Tobie wysłać kartkę. 
5. Po otrzymaniu kartki wpisujesz nr. identyfikacyjny i piszesz podziękowania.
6. To samo zrobi osoba, która otrzyma kartkę od Ciebie.

UWAGA!
 Na każdej pocztówce musisz napisać podane ID! To bardzo ważne! ID otrzymujemy na e-mail wraz z adresem odbiorcy.


Moje 2 pierwsze kartki:


Zorza polarna od Pani z Finlandii (Oulu) - niestety imienia nie podała :)




 Lincoln od Paula z USA (Saratoga Springs - stan Nowy Jork)



I jak Wam się podoba? Zarejestrujecie się? Dla mnie to świetna sprawa, uwielbiam losować odbiorcę, szukać pocztówek, wypełniać, a najbardziej oczywiście DOSTAWAĆ :) Jeśli macie jakieś pytania, to śmiało piszcie w komentarzach.
Pozdrawiam! :)

3 komentarze:

  1. wpadłam na ciebie na profilu cesca na twitterze i widze że mamy dużo wspólnego ;] zainteresowałaś mnie tym wpisem i mam pytanie jeśli chodzi o ten postcrossing.. o co w tym chodzi?? i co w tych pocztówkach pisać ;d aga;d

    OdpowiedzUsuń
  2. Hej, bardzo mi miło! :) Chodzi o to, że wysyłasz pocztówki do ludzi z całego świata, a sama również je dostajesz ;) Nawet nie wiesz, z jakiego zakątka świata je otrzymasz. Ja zazwyczaj czytam informacje na profilu osoby, a następnie piszę, nawiązując do czegoś :) Teraz coraz częściej piszę o miejscach, jakie można zobaczyć w Polsce etc. To świetna zabawa, polecam! Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Sama mam konto założone :) Aczkolwiek jeszcze nie zaczełam losować i ogólnie jeszcze nie zabrałam się do kartek. Może wkońcu zacznę.

    OdpowiedzUsuń